Beauty and the Beast.

By Nathalya Barbosa - March 24, 2017

I'm starting a new series.


If you love Disney and makeup this is the series you've been looking for.

-PORTUGUÊS

You read it right! I'm starting a series where I'll do different looks inspired on Disney movies. You can follow them in my Instagram.

I'm passionate about movies and they're such a great source of inspiration! Disney was a massive part of my childhood (super cliché, I know), because I had, and still have, a ton of Disney movie tapes. I used to watch over and over again when I was a child. And still today, when that nostalgic feeling comes, I still play them.

But enough chit chat! Let's go the important part already.

The first Disney film couldn't be another, since there's a massive hype around Beauty and the Beast at the moment.

And I wouldn't be a proper movie fanatic if I didn't give you a intro about the tale and my thoughts on the new live-action picture staring Emma Watson.



Beauty and the Beast is a fairy tale written by Gabrielle-Suzanne Barbot de Villeneuve, a French writer. It has many versions, but you can read here the original one.

Beauty's siblings, her father wealthiness, dreams that she had with the Prince and a Magical Ring, are few of the many differences between the original plot and Disney's.



But we still love Disney's version, for it is so sweet, innocent and moral.



And sure funny.


The 2017 version really took me by surprise. I wasn't expecting it to be that good. It is slightly different, since the scenarios, costumes and makeup reflect more the baroque and rococo periods (what makes total sense, since the tale is from that period). A few songs were added too and, since they're amazingly beautiful, it was a pleasant bonus. 


I really, really recommend it! We can see Belle in a more empowered version and also the first Disney's openly gay character! Such great revolutions in just one movie!

Besides that, the photography and the digital effects are breathtaking! You can't miss it!

Well, after all this, we can finally take a look at this beautiful look!



The yellow is for Beauty's dress (obviously hahahaha, the blue is for Beast's eyes (love this detail tho, because she recognizes the prince by the eyes) and red is for the enchanted rose.

Closer look:















Eyes:
  • Modern Renaissance Eyeshadow Pallet - ABH:
-Raw Sienna
-Burnt Orange
-Cyprus Umber

  •  Define e Alonga Mascara - Odorata (BR)
  • Glamour Matte Palette - Vivai (BR)
  • Browdrama - Maybelline 
  • Glitter n.2 - Jasmyne (BR)
Lips:
  •  Viva Luxo Soft Matte Liquid lipstick:
-Kiss Me

That's it for today's inspired look! What do you think? Do you want to see any particular princess or movie? Let me know in the comments!

 -hugs,
Nathalya.
___________________________________________________

Vocês leram certo! Eu estou começando uma nova série inspirada em filmes da Disney! Vocês podem acompanhar os posts pelo meu Instagram, lá vai ter posts dos looks também!

Eu sempre amei filmes e eles são ótimos pra tirar inspiração! E a Disney marcou muito a minha infância (super cliché, eu sei hahaha), mas era porque eu tinha, e ainda tenho, vários VHS e costumava assistir muito. Ainda hoje se bater aquela nostalgia eu assisto eles.

Mas vamos pra parte boa logo né?

O primeiro filme da Disney tinha que ser Bela e a Fera, ainda mais com toda essa atenção voltada pro filme com o lançamento da "live-action" estrelada pela Emma Watson. E eu não seria uma amante de filmes decente se eu não desse umas informações sobre o conto antes.




Bela e a Fera é um conto de fadas escrito originalmente pela Gabrielle-Suzanne Barbot de Villeneuve, uma escritora francesa. A história tem várias versões, mas você pode ler a original aqui.

Os irmãos e irmãs da Bela, a riqueza de seu pai, os sonhos que ela tinha com o Príncipe e um anel mágico foram algumas das coisas que sofreram alterações na versão da Disney.



Mas ainda amamos a versão Disney, não é não? Ela é super doce, inocente e sempre tem aquela lição de moral singela pras crianças e, cá entre nós, pra gente também.



Além de sempre ter um humor muito gostoso.


A versão de The 2017 realmente me surpreendeu. Eu não estava esperando que fosse tão boa assim. Ela é sim um pouco diferente da versão de 1991, mas eu achei que foram mudanças positivas. Eles centraram mais o conto na época Rococo e Barroca da França (o que faz muito sentido, já que o conto se passa nessa era). Então a maquiagem, as roupas e os cenários ficaram muito coerentes. 

Além disso algumas canções foram adicionadas (relaxa, todas da versão passada estão iguaizinhas). E como elas ficaram muito muito bonitas eu achei que foi um bônus!



Eu realmente recomendo o filme! A gente pode ver uma Bela mais empoderada e o primeiro personagem abertamente gay da Disney: muita evolução num filme só!

Além disso tudo, a fotografia e os efeitos digitais são de tirar o fôlego! Não dá pra perder!

Ufa! Depois disso tudo acho que dá pra te mostrar o look!


O amarelo representa o vestido mais demais do filme e o azul representa os olhos da Fera, pelos quais ela o reconhece como príncipe. Já o vermelho é claro que é a rosa encantada, né? ;)

Vamos dar uma olhada mais de perto:














Olhos:
  • Modern Renaissance Eyeshadow Pallet - ABH:
-Raw Sienna
-Burnt Orange
-Cyprus Umber

  •  Define e Alonga Mascara - Odorata
  • Glamour Matte Palette - Vivai
  • Browdrama - Maybelline 
  • Glitter n.2 - Jasmyne
Boca:
  •  Viva Luxo Soft Matte Batom líquido - Odorata:
-Kiss Me

Esse é o look inspirado na Bela e a Fera! O que vocês acharam? Querem ver alguma princesa ou filme em especial? Me conta nos comentários!

-abraços,
Nathalya.

  • Share:

You Might Also Like

0 comments