Avon Lipsticks.

By Nathalya Barbosa - December 12, 2016

I couldn't resist





A few days ago I posted a photo of one of my favorites lipsticks: Ultramatte Cappuccino by Avon. Well... I couldn't resist, so I bought another two from the brand.

Alguns dias atrás eu postei a foto de um dos meus batons favoritos: O Ultramatte Cappuccino da Avon. Bom... Eu não consegui resistir e comprei mais dois da marca.

-Português

I admit that Avon is a very famous brand here in Brazil but I didn't have that much touch with it. Actually, just some months ago that I got some products to use myself.

And I have to admit: skin makeup products aren't their think. I plan on posting a review about their BB Cream, but that I can tell in advance that is not worth it.

In the same day that I bought the BB Cream, I took the lipstick home too. While the first was pretty much a disappointment, the other was a pleasant surprise!

It is, as I said, from the Ultramatte Collection, but it has that creamy felling that I love so much. It stays for a very long time and you don't have to rub it insistently for it to give its color, what means that it's pretty pigmented. And it also feels very hydrating! 

I love the colour: it's a light brownish orange, that really reminds of his name: Cappuccino. It's a perfect fall/winter shade.



This Saturday I bought 2 other lipsticks from Avon: one is also a Ultramatte and the other is from the ColorTrend Collection.

The matte is called "Nude" and the other one is what would be called "#fab" if I tried to translate it hahahaha cause there isn't a similar word in English.

"Nude" has obviously the same texture and characteristics than Cappuccino. They're actually pretty similar, but "Nude" is darker and don't have that orange touch. 


"#fab" is a creamy lipstick. Even tough I'm not a big fan of them I liked it! Is not that creamy and has a gorgeous colour. It feels comfortable in the lips and don't come out so easily.



Here are some swatches:


Exibindo 20161217_150103.jpg
Nude - Cappuccino - #Fab

I'm happy with my choices, those colours are gorgeous! And I'm really into brown/nude shades. Have you ever tried a Avon lipstick before? Let me know!


-hugs,
Nathalya.   
_________________________________________________________


Avon é uma marca muito famosa no aqui no Brasil, mas nunca tive muito contato com ela. Na verdade, só há alguns meses atrás que eu comprei alguns produtos para usar.
E eu tenho que admitir: produtos deles para pele não são muito bons. Eu planejo publicar uma resenha sobre o BB crem, mas já posso dizer que dizer com antecedência que não vale a pena! No mesmo dia que eu comprei o BB Cream, levei também o batom. Enquanto o primeiro foi uma baita decepção, o outro foi uma ótima surpresa! Ele é, como eu disse, da coleção Ultramatte, mas com esse toque cremoso que eu amo tanto! Fica por um tempo muito bom nos lábios e você não tem que ficar esfregando para mostrar a cor, o que significa que ele é bem pigmentado. Além disso, você sente super hidratado! Eu adorei a cor: é um castanho alaranjado, que realmente faz juz ao nome: Cappuccino. É um tom perfeito pro outono/inverno.


Este sábado eu não me aguentei e comprei 2 outros batons da Avon: um que também é da coleção Ultramatte e outro da coleção ColorTrend. O primeiro é chamado de "Nude" é o segundo "#arraso". O "Nude" tem obviamente as mesmas textura e características do Cappuccino. Eles são muito semelhantes, mas "Nude" é mais escuro e não tem esse toque laranja.


Já o "#arraso" é um batom cremoso. E eu não sou lá grande fã de batons cremosos, mas eu adorei! Não é aquele cremoso preguento e a cor é linda! É confortável nos lábios e não sai tão fácil!





Aqui estão alguns swatches:

Exibindo 20161217_150103.jpg
Nude - Cappuccino - #arraso

Eu estou feliz com as cores que escolhi, são lindas! Ainda mais porque eu estou amando tons marrons e nudes. Você já testou algum batom da Avon antes? E ai, gostou? Me conta aí em baixo!

-abraços,
Nathalya.

  • Share:

You Might Also Like

6 comments

  1. Those colours look so gorgeous!!

    Laura || www.thelifeof-laura.blogspot.com.au

    ReplyDelete
    Replies
    1. They are really nice, aren't they? ♥
      XX

      Delete
  2. I've never really seemed to like their lipsticks, but sounds as they've improved. Must try them out again sometime soon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Really? Maybe the ones that you tried wore from other collection! You should try them! I think you would love it! 😊😊
      XX

      Delete
  3. Thanks for sharing. They look good! I like the shade nude :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank YOU for leaving a comment! I love the shade nude too!
      XX ♥♥♥

      Delete